Základní škola a mateřská škola Pustějov

Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Žáci a jejich třídy

Žáci a jejich třídy

I. třída

Vyučují se zde žáci 1. ročníku s časovou dotací 21 hodin týdně a žáci 2. ročníku s týdenní dotací 22 hodin.

Třídní učitelka Mgr. Ladislava Kremzerová - vyučuje Český jazyk, Sloh, Čtení a psaní, Prvouku, Matematiku, Hudební výchovu, Výtvarnou výchovu, Pracovní činnosti a Tělesnou výchovu.

PhDr. Renata Mikolašová -  vyučuje Anglický jazyk.

  • Výuka v naší třídě vyžaduje speciální přístup z důvodu spojení dvou ročníků.
  • Využíváme moderní způsob výuky s hravými a zábavnými prvky.
  • Podporujeme kreativní způsoby projevu napříč předměty.
  • Rozvíjíme u žáků digitální kompetence v jednotlivých předmětech.
  • Využíváme multimediální interaktivní učebnici a výukové programy na interaktivních tabulích.
  • Zařazujeme do vyučování tablety - doplněk pro bystré žáky a nadané žáky.
  • Učíme žáky pracovat ve skupině, ve dvojicích - analyzovat problém a hledat řešení.
  • Individuální přístup máme ke všem žákům dle potřeby.
  • Snažíme se vytvářet rodinné prostředí a dbáme na budování kolektivních vztahů.
  • Dbáme na to, aby žáci byli spokojeni a každý zažíval úspěch.

Z hlediska sociálních zkušeností směle konstatujeme, že starší žáci pomáhají těm mladším lépe se adaptovat na školu. Mladší nováčci se zase od těch zkušenějších učí orientovat se v novém školním prostředí.

II. třída

V této třídě jsou žáci 3., 4. a 5. ročníku, týdenní časová dotace je ve všech ročnících 25 hodin.

Třídní učitelka PhDr. Renata Mikolašová vyučuje Anglický jazyk, Čtení a psaní, Výtvarnou výchovu a Sloh.

Mgr. Miluše Klementová - vyučuje Český jazyk, Sloh, Matematiku, Prvouku, Přírodovědu, Vlastivědu, Informatiku, Tělesnou výchovu, Pracovní činnosti a Hudební výchovu.

  • Při výuce pracujeme s digitálními výukovými aplikacemi a upevňujeme digitální kompetence napříč předměty.
  • Rozvíjíme osobnostní a sociální výchovu, sledujeme posun každého žáka.
  • Pečujeme o nadané i o žáky s plánem pedagogické podpory.
  • Posilujeme čtenářskou gramotnost - uplatňujeme čtenářské dílny, dílny psaní a vzájemného sdílení.
  • Zařazujeme projektové, problémové a skupinové vyučování.
  • Spolupracujeme, podporujeme se, pomáháme si.

Každé dítě se má na své cestě za vzděláním orientovat, vidět východiska a znát rozmanité cesty, jak se zlepšit. Všem žákům proto dáváme možnost realizovat se, zbavovat je určitých zábran konkrétním způsobem, děti zapojujeme do hodnocení včetně sebehodnocení. K hodnocení přistupujeme zodpovědně.